fbpx

Orez de conopidă

orez de conopidă

Conopida este o legumă pe care fie o iubești, fie o ignori cu totul. Are vitamine (C, B6 și B9-acid folic, K), fibre și antioxidanți. Și e foarte prietenoasă cu silueta: 100 g conopidă conțin doar 25 calorii! Astfel rețeta pe care v-o propunem, orez de conopidă, este una de ”împrietenire” cu această legumă. O puteți mânca la cină, ca fel principal, dar și la masa de prânz, garnitură lângă o friptură de pui sau lângă un pește la cuptor.

orez de conopidă

Orez de conopidă

5 din 2 votes
Fel: prânz, cinăDificultate ușor
Porții

2

porții
Timp preparare

10

minutes
Timp gătire

5

minutes
Timp total

15

minutes

Ingrediente

  • 1 conopidă

  • 1 morcov mic

  • 1/2 ceapă mică (sau 1 fir de ceapă verde)

  • Ulei de măsline

  • Verdeață (mărar sau pătrunjel)

  • Sare

  • Piper

Cum să faceți

  • Tăiați sau rupeți conopida în buchețele. Dacă acestea sunt prea mari, tăiați-le în jumătăți.
  • Urmează transformarea conopidei în… ”orez”. Dacă aveți tocător electric (chopper), mărunțiți conopida în mai multe tranșe, dar nu mixați mai mult de 15-20 de secunde. Vrem s-o mărunțim, să capete o textură măruntă, asemănătoare boabelor de orez, nu s-o facem terci. Dacă nu aveți robot, puteți da buchetele de conopidă pe răzătoare sau s-o tocați cu ajutorul unui cuțit cu lama mai lată.
  • Dați pe răzătoarea mică morcovul și tocați fin ceapa.
  • Încingeți 1-2 linguri de ulei, căliți ceapa și morcovul cât să se înmoaie și apoi adăugați orezul de conopidă. Amestecați și dacă e necesar puneți o lingură de apă sau supă de legume, dacă aveți în frigider. Țineți pe foc 4-5 minute. În final, textura conopidei trebuie să fie fermă, nu moale.
  • Luați de pe foc și potriviți gustul de sare și piper.
Tags:
Ne împrietenim?
Abonează-te la canalul nostru de YouTube

Dă-ne un
 

pe Facebook


Înscrie-te la newsletterul săptămânal