fbpx

Unt de arahide: da sau nu?

Deși la mare căutare pentru americani, untul de arahide vine la noi cu câteva rezerve, legate mai ales de numărul mare de calorii pe care acesta îl conține. Dar oare ar putea să fie aceasta mai puțin important dacă ne gândim la alte beneficii pe care le-ar putea avea pentru bunul mers al organismului? 

Am încercat să aflăm dacă lista de beneficii este mai cuprinzătoare decât cea de restricții și iată ce am descoperit! 

Ce este untul de arahide?

  • este forma cremoasă și măcinată a arahidelor prăjite
  • aproximativ 90% din untul de arahide disponibil este făcut doar din arahide, în timp ce restul de 10% încorporează ulei vegetal, săruri, dextroză și sirop de porumb pentru a îmbunătăți aroma și textura
  • încărcat cu nutrienți, untul de arahide este un bun înlocuitor pentru lactate, datorită conținutului de proteine
  • oamenii îl mănâncă cu sandvișuri, salate, biscuiți și în multe alte combinații
  • a apărut în Canada și SUA în anii 1880, dar a devenit o mâncare de bază a americanilor din anii 1994.

Valori nutriționale pentru 1 lingură

  • 100 kcal
  • 4.5 g proteine
  • 6 g carbohidrați
  • 9 g grăsimi
  • 1,5 g fibre
  • este, de asemenea, o sursă bună pentru vitamina E, B3 (niacină), B6, mangan și magneziu

Tipuri de unt de arahide

  • natural: orice unt de arahide organic se încadrează în această categorie. Se remarcă prin faptul că uleiurile sale naturale se separă de partea solidă. Prin urmare, trebuie să-l amestecați înainte de a mânca. 
  • cu ulei de palmier, care împiedică separarea naturală a uleiurilor din arahide. În ultima vreme, însă, uleiul de palmier a fost blamat de nutriționiști, din cauza grăsimilor sale trans 
  • convențional: este un de arahide parțial hidrogenat, cu o textură cremoasă și termen de valabilitate mare, favorizând beneficiile comerciale

Potențiale riscuri

  • Unii oameni au alergii la arahide, care pot fi fatale. Evitați toate produsele pe bază de arahide dacă aveți o alergie la arahide!
  • Este bogat într-o varietate de nutrienți, dar este bogat și în calorii și grăsimi. Trebuie consumat cu moderație!
  • Mărcile comerciale de unt de arahide au adesea adaos de zaharuri, uleiuri și grăsimi. Pentru cele mai bune beneficii pentru sănătate, alegeți produse naturale.

Recomandări de consum

  • PB&J este preferatul americanilor, este sandvici cu unt de arahide și gem/dulceață/peltea. Un sondaj din 2002 a arătat că americanii mănâncă în medie 1.500 de sandvișuri cu unt de arahide și jeleu înainte de a absolvi liceul!
  • Întins pe clătite americane sau subțiri, ori pe wafe
  • Dressing pentru salate, după ce este diluat cu zeamă de lămâie
  • În smoothie-uri, cu struguri sau alte fructe congelate și lapte de cocos 
  • În  milkshake, cu banane și lapte 
  • Amestecat cu granola sau cu ovăz
  • Cu felii de fructe (mere, pere)
  • Presărat pe popcorn
  • Înghețată
  • Biscuiți
  • Muffins

Surse documentare:

https://www.webmd.com/diet/peanut-butter-good-for-you
https://www.healthline.com/nutrition/is-peanut-butter-bad-for-you#protein
https://www.medicalnewstoday.com/articles/323781#nutritional-benefits
https://en.wikipedia.org/wiki/Peanut_butter_and_jelly_sandwich

Ne împrietenim?
Abonează-te la canalul nostru de YouTube

Dă-ne un

 

pe Facebook


Înscrie-te la newsletterul săptămânal