fbpx

10 condimente care ajută digestia

  • Home
  • Utile
  • 10 condimente care ajută digestia
ghimbir turmeric

Sezonul mâncărurilor consistente și, de ce să nu recunoaștem, mai grele decât peste vară a început deja, iar uneori ne resimțim. Suntem obișnuiți să punem sare și piper. Dar, pe lângă acestea, unele condimente ne vor ajuta să dăm gust mâncării și ne vor ajuta ca mesele grele să nu ne afecteze prea tare. Și multe dintre acestea sunt adevărate leacuri medicinale.

Semințe de fenicul

Au proprietăți antiinflamatoare și antioxidante. Utilizate în medicamentele tradiționale pentru a îmbunătăți digestia, aceste semințe mici au, de asemenea, o acțiune drenantă. Feniculul este ideal după perioade de supraalimentare. Feniculul este folosit pentru diverse probleme digestive, inclusiv arsuri la stomac, gaze intestinale, balonare ori pierderea poftei de mâncare.

Curcuma (sau turmeric)

Recunoscut pentru proprietățile sale regenerante și protectoare, turmericul ameliorează balonarea și afecțiunile digestive. Acest condiment antioxidant reglează flora intestinală și reduce riscul de ulcer. Curcuma joacă, de asemenea, un rol în descompunerea grăsimilor. Deși nu poate face ca o infecție să dispară, totuși poate reduce arsurile la stomac. Trumericul îl puteți folosi simplu, dacă alegeți meniuri orientale, așa cum vă povesteam aici.

Ghimbir

Această plantă este utilizată pentru a calma iritațiile din intestine. O infuzie de ghimbir înainte de masă ajută la prevenirea posibilelor balonări și stimularea enzimelor digestive. În același timp, proprietățile sale antiinflamatorii relaxează mușchii stomacului și lasă sistemul digestiv să proceseze hrana. Datorită rolului său de stimulare a sistemului digestiv, este un ingredient apreciat și în dietele de slăbire, accelerând metabolismul. În acest fel, arderea grăsimilor se intensifică și toxinele sunt eliminate mai ușor din corp.
O infuzie cu ghimbir este cel mai simplu lucru!

Mărar

După o masă consistentă, beți un ceai de mărar! Este util pentru disconfortul digestiv datorită conținutului său de sodiu și potasiu. Seminţele mărarului au efecte benefice în sfera digestivă şi pot ameliora manifestările gastrointestinale, cum ar fi balonarea, digestia lentă, flatulenţa şi durerile abdominale asociate. Totodată, consumul regulat poate să protejeze mucoasa gastrică şi să contribuie la scăderea acidității gastrice. Mărarul contribuie şi la o digestie uşoară prin proprietăţile sale de stimulare a producţiei de bilă și de uşurare a eliminării acesteia.
Acum știm inclusiv de ce folosim semințele de mărar la murături!

Curry

Combinația de condimente (cel puțin 10!) ajută digestia, susținând buna funcționare a ficatului. Este recomandat în afecțiunea sindromului de colon iritabil. Cercetările arată că acesta are capacitatea de a reduce durerile intestinale și cele apărute în urma spasmului vezicii biliare. Aici este o rețetă care ne arată cât de simplu este să folosim pudra de curry.

Coriandru

Semințele de coriandru sunt bune pentru arsuri la stomac, greață sau gaze. Fibrele dietetice și proprietățile antioxidante fac din aceste semințe un remediu bun împotriva problemelor digestive, mai ales dacă te confrunți cu indigestie sau ai un tranzit intestinal lent.
Semințele sunt utilizate și la produsele de patiserie, sosuri și cârnați, precum și la preparatele cu carne, legume și linte. Spre deosebire de semințe, frunzele proaspete de coriandru sunt de obicei adăugate cu puțin timp înainte de servire. Acestea sunt deosebit de populare în preparatele asiatice și cele central-americane.

Menta

Menta este foarte eficientă în asigurarea unei bune digestii, limitarea balonării și stimularea ficatului. Mentolul produce o uşoară anestezie a mucoasei gastrice, motiv pentru care preparatele din mentă au acţiune antiemetică. Menta stimulează secreţia şi eliminarea bilei datorită prezenţei compuşilor flavonoizi. Menta mai are proprietăţi antifermentative, dezinfectante – datorate în principal taninurilor – precum şi proprietăţi spasmolitice.
Bucătăria engleză folosește cel mai mult menta, atât la preparate dulci (compoturi și produse de cofetărie), dar și sărate (curry indian, sosuri și salate), precum și în ceaiuri și băuturi pe bază de iaurt. Jeleurile de mentă și friptura de miel cu mentă sunt probabil cele mai populare preparate.

Busuioc

Tonic digestiv, busuiocul este cunoscut pentru a trata balonarea, indigestia sau arsurile la stomac. Intră în componența ceaiurilor medicinale, iar preparatele farmaceutice pe bază de busuioc sunt benefice în: afecțiuni digestive, anorexie, colici intestinali, diaree, ca tonifiant al sistemului nervos, ca remediu antispasmodic sau în combaterea unor procese inflamatorii ale căilor respiratorii. Ceaiul de busuioc stimulează pofta de mâncare și alină durerea de cap.
Întreaga bucătărie mediteraneeană folosește busuiocul și este nelipsit cu paste!

Scorțișoara

Scorțișoara este aliatul digestiei, deoarece atenuează disconfortul digestiv – și a fost folosită în  medicină cu acest scop de mulți ani, datorită proprietăților sale antimicrobiene și antiinflamatorii. De exemplu, în medicina Ayurvedica, uleiul din scoarță de scorțișoară era folosit pentru tratarea flatulenței și pentru problemele digestive. Consumată în băuturi calde – ceai, lapte cu cacao – scorțișoara măcinată îmbunătățește circulația sângelui, ameliorează problemele digestive și simptomele sindromului de colon iritabil.
Dar puteți încerca și merele coapte, este sezonul lor, iar plăcinta noastră, se potrivește oricând.

Chimion

Proprietățile antispastice, antiinflamatoare și digestive stimulatoare ale chimionului nu mai sunt un secret. Acest condiment ajută la combaterea multor afecțiuni digestive, cum ar fi balonarea, arsurile la stomac, constipația, aerofagia, precum și spasmele intestinale.Chimionul merge foarte bine cu usturoi, chili, boia, ceapă și ulei de măsline. Atenție, însă, cel măcinat are o aromă intensă. Ingredientul este nelipsit în multe amestecuri de curry și de condimente indiene, și fără el nu puteți prepara tikka masala (curry cu pui). Chimionul este, de asemenea, perfect în preparatele cu carne de porc și pui, cu pește și cârnați și alături de legume și cartofi.

Foto: pixabay.com

Ne împrietenim?
Abonează-te la canalul nostru de YouTube

Dă-ne un
 

pe Facebook


Înscrie-te la newsletterul săptămânal