fbpx

Fructe și legume pentru creșterea imunității

  • Home
  • Utile
  • Fructe și legume pentru creșterea imunității
Fructe și legume pentru creșterea imunității

O alimentație echilibrată este recomandată de toți specialiștii în sănătate, pentru a-i oferi organismului sprijinul necesar în lupta cu factorii externi. Pe lângă aceasta, exercițiile regulate și un somn de calitate sunt de dorit pentru sănătatea noastră. Dar sunt alimente care pot face chiar mai mult decât atât!

Sistemul imunitar este un termen folosit în biologie pentru definirea mecanismelor de apărare ale organismelor vii față de agenții patogeni. Acest rol de apărare este important pentru menținerea sănătății organismului în contact cu mediul înconjurător, unde este supus continuu influenței factorilor externi. 

Pe scurt, sistemul imunitar ne ajută în lupta cu infecțiile, iar atunci când nu o poate face, riscăm îmbolnăvirea. Cercetătorii au derulat o serie de studii asupra modului în care anumite alimente sau diete ar putea afecta răspunsul imunitar și concluzia este că am avea nevoie de:

  • Vitaminele A, C, E și D și mineralele, inclusiv zincul
  • Antioxidanți
  • Fibre solubile 
  • Probioticele (care pot ajuta la contracararea efectelor adverse ale antibioticelor cu spectru larg, menținând sistemul imunitar pregătit să răspundă la noile infecții)
  • Grăsimi Omega 3

Fructe care ajută la susținerea sistemului imunitar

  • Afine (fructe de pădure în general, pentru conținut mare de vitamina C și antioxidanți)
  • Pepene roșu
  • Mere
  • Pere
  • Fructe de acai
  • Portocale (citrice, Vitamina C) 
  • Rodie 
  • Kiwi
  • Avocado 
  • Papaya
  • Migdale (vitamina E, mangan, magneziu și grăsimi sănătoase)
  • Semințe de floarea-soarelui (fosfor, magneziu, B6, E)

Legume care ajută la susținerea sistemului imunitar

  • Ciuperci
  • Spanac (Vitamina C, E, antioxidanți)
  • Broccoli (Vitaminele A, C, E, fibre și antioxidanți)
  • Cartofi dulci (betacaroten, Vitamina A, antioxidant în spjinul pielii)
  • Ardei roșu (Vitamina C)
  • Usturoi
  • Ghimbir
  • Turmeric (curcuma conține antioxidanți puternici)

Alimente

  • Stridii, crab, fructe de mare (au conținut mare de zinc)
  • Pește gras: anșoa, hering, macrou, sardine, păstrăv, somon și ton (tonul conține cantități mai mari de mercur, ca urmare este recomandat maximum o dată pe săptămână)
  • Supă de pui/pui (vitamina B6)
  • Iaurt/kefir (fără fructe sau adaos de zahăr) (probiotice)
  • Ceai (antioxidanți)
  • Ciocolată neagră (cacao, antioxidanți)

Surse documentare:

https://ro.wikipedia.org/wiki/Sistemul_imunitar
https://www.healthline.com/health/food-nutrition/foods-that-boost-the-immune-system#almonds
https://cumvaplace.ro/natura-e-cel-mai-bun-nutritionist/
https://www.medicalnewstoday.com/articles/322412#which-foods-boost-the-immune-system
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/203693

Foto: pixabay.com

Ne împrietenim?
Abonează-te la canalul nostru de YouTube

Dă-ne un

 

pe Facebook


Înscrie-te la newsletterul săptămânal