fbpx

Ce mâncăm pe caniculă

meniu de canicula

Chiar dacă vara vine cu temperaturi uneori dificil de suportat, sezonul cald ne aduce și o multitudine de fructe și legume pe care ar fi păcat să nu le includem în meniu. Asta cu atât mai mult cu cât știm foarte bine că cel mai bun gust îl au toate acestea când sunt crescute în aer liber, nu în sere, și când natura dă ce are ea mai bun. Și să nu uităm de limonadă!

Roșiile, bogate în licopen antioxidant, sunt 94% apă. Sunt delicioase în salate sau în sandviciuri și foarte ușor de introdus în meniul zilnic.

Castraveții sunt o legumă grozavă pentru zilele toride de vară, deoarece conțin multă apă: 95%. Asigurați-vă că îi mâncați însă cruzi.

Pepenele roșu și galben potolesc chiar și cea mai intensă sete, iar în această perioadă îi găsim din abundență. Pepenele galben are un conținut scăzut de calorii și ridicat de apă (95 la sută), ceea ce îl face extrem de răcoritor. Pepenele roșu este bun și în salată.

Căpșunile, murele, afinele, zmeura și merișoarele sunt toate fructele foarte alcaline, numite în medicina chineză yin. Tot chinezii sunt cei care ne spun că acestea generează o energie rece în organism.

Supa ne amintește automat de o zilele reci, de iarnă, însă nu e obligatoriu să fie doar atât. Pentru că avem o listă întreagă de supe reci, numai bune pentru a rămâne hidratați și a ne răcori, fără a pierde din vedere și beneficiile nutriționale ale acestora.

Broccoli vă place, nu vă place este grozav pentru un meniu de vară! Este bogat în fibre, ceea ce ajută digestia, și conține 91% apă.

Plantele cu frunze verzi – sunt compuse din 80 – 95% apă, ceea ce le face foarte ușor de digerat. Aceasta înseamnă că trec rapid prin sistemul digestiv, dând o senzație de răcorire. Frunzele de țelină, spre exemplu, conțin apă într-o proporție uimitoare: 95%.  Și mai au și puține calorii!

Laptele de cocos și zeama nucilor de cocos conțin nutrienți importanți care ajută la hidratare.

Salate de fructe sau fructe la grătar

Foto: pixabay.com

Ne împrietenim?
Abonează-te la canalul nostru de YouTube

Dă-ne un

 

pe Facebook


Înscrie-te la newsletterul săptămânal